HTML

non-workoholic

A legelképesztőbb állásinterjúk, legkíméletlenebb felmondások, legjobban átvert munkaadók és munkavállalók történeteit várjuk e-mail-ben: blogolo@freemail.hu Természetesen teljes a titoktartás és minden bejegyzés név nélkül jelenik meg!

Friss topikok

  • levendulabandi: @Viktor9: Kamus cég. voltam ott állásinterjún még régebben, nekem sikerült az angol, dicsérték és ... (2013.03.25. 09:39) Nyelvi teszt
  • Réka ‎: elég érdekes módszer a munkakeresésre, hogy otthagyod a jól fizető állásodat úgy, hogy előtte nem ... (2008.05.08. 12:47) Mennyit számít a fizetés?
  • Cigiző: Ja, azt én sem vágom, minek kell szívni az ember vérét 4 körön át - ott van simán a próbaidő, ha n... (2008.04.28. 23:04) Unatkozó HR-es
  • AlainDelein: Tahóság a cég részéről. De legalább visszaszóltak, hogy nem aktuális az állás! A legtöbb cég ennyi... (2008.04.16. 19:00) Akit 3 körre beültettek a hintába
  • X-ray: ilyen értelmi szint mellett még a havi ötezer fix is sok lenne a levél írójának. (2008.04.15. 11:53) Amikor a nyúl visszalő...

Nyelvi teszt

2008.04.17. 12:40 workoholic

Ha a nyelvtudás szintjére rákérdeznek, többnyire a megszerzett nyelvvizsga fokát szoktuk válaszolni, nem? Mi van, ha tudás van, papír nincs?

Néhány hete keresek állást, elküldtem az önéletrajzom több helyre, így fejvadász cégekhez is. 2 idegen nyelvet beszélek, mind a kettőt magas szinten, mert külföldön éltem évekig. Nyelvvizsgám nincs, de pillanatok alatt kiderül, hogy oda-vissza megy mind a kettő.
Egyik nap felhívtak a Graftontól, egy nagyon kedves hangú lány, hogy lenne egy ajánlat (semmi más nem mondott), és beszélhetnénk-e róla most? Válaszoltam, hogy persze, természetesen, vágjunk bele. Az első és utolsó kérdése az volt, hogy egy 5-10 (!) terjedő skálán hányasra értékelem a nyelvtudásom, ahol 5 a középszint, 10 az anyanyelvi? Meglepődtem, elkezdtem volna kifejteni, mire félbeszakított, hogy csak egy számot mondjak. Gondoltam nem nagyképűsködöm anyanyelvi szinttel, de középszintnél jobb, meg teszt nélkül hirtelen honnan osztályozzam, legyen : 7.
Na ekkor lepődtem meg igazán: Megköszönte a türelmem, de nekik most olyan pozíciójuk van, ahol 8-as nyelvtudás kell, nagyon sajnálja, de ez így kevés, és jelentkezzek, ha a jövőben fejlesztem legalább az egyiket. "viszhallás"....
Ki tudja, milyen állás lett volna, melyik cégnél?

6 komment

Címkék: nyelvvizsga telefonos interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://non-workoholic.blog.hu/api/trackback/id/tr95429757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DrTomix 2008.04.18. 18:56:42

Szerintem nem is embert kerestek, megvolt a biztos befutó. Anyjuk picsája!

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2008.04.25. 21:47:36

Még jó, hogy nem azt mondta: 8! Én nyertem!:)

Yana 2008.05.03. 20:14:29

Én dolgoztam a Graftonnál, és szerintem az egyik legjobb (ha nem a legjobb) tanácsadó cég kis hazánkban, minden fronton. Szerettem ott dolgozni, mikor eljöttem, hihetetlenül korrektek voltak. A jelöltet is ügyfélnek tekintik, és tényleg el akarják adni a cégnek, hiszen ebből élnek... Mindenki kedves, és nagyon teljesítményorientált.
Szvsz nem tudom, kibe futottál bele, kicsit furcsa így leírva az eset, mert az asszisztensek beszélgetéseit általában minden tanácsadó hallja, így ha nem megfelelő a stílusa, azonnal repül. És mivel ismerem is személyesen a jelenleg ott dolgozó asszisztenseket, így méginkább azt gondolom, valami félreértés van a dolog mögött... Ha 8-asnak érzed az angolod, akkor mondj 8-ast, és akkor nem lesz később rossz szájíz. :)

bihari 2008.05.24. 17:37:05

Grafton = kamu
Ez a cég hosszúkás hirdetéseket bérel több gazdasági hetilapban, és számos helyi illetve országos napilapban. Az egyetlen cég, ahol a hirdetésben kereseti lehetőségeket is megjelölnek, általában egy aránylag szűk sávban (+/- 10%). Most jön a kamu teteje: szinte soha nincs a háttérben igazi megbízásuk cégtől ahová ilyen állásra bárkit is keresnének! Nézik, és figyeltetik az álláshirdetéseket (azokat, amiket igazi cégek, komoly szándékkal, az elképzelt szakember hiánya által okozott valós fájdalommal :-) hirdetett), és ezekhez kísértetiesen hasonló pozíciókat jelentetnek meg. Ezután beérkezik néhány pályázat hozzájuk, amiket kéretlenül (de kivakítva, név és telefonszám nélkül, beazonosítás esélyét nem engedve) faxolgatnak azoknak a cégeknek, ahová valóban várják a jelentkezőket. Ezek a jelentkezők sok esetben a valódi céghez is elküldik CV-jeiket, de a Grafton nem hagyja, hogy azt állíthassa a cég, hozzájuk közvetlenül is jelentkezett bárki is, tehát fizetni kell...

A jelentkezőket lehetetlen, a célnak messze nem megfelelő adatbázisban tárolják. Az adatbázisoknak amúgy sem sok értelmük van, hiszen aki érdekes, komoly tapasztalattal rendelkezik, az hamar "elkel" az álláspiacon, aki az adatbázisban benne marad, az annyit is ér... Nna így működik a Grafton, a HR szakma szutyka.

Viktor9 2011.04.21. 23:12:50

@bihari:

kb nekem is ez a tapasztalatom a grafton-nal.

Yana, valamit nagyon elnézhetett.

levendulabandi 2013.03.25. 09:39:11

@Viktor9: Kamus cég. voltam ott állásinterjún még régebben, nekem sikerült az angol, dicsérték és azt mondták 1 héten belül jelentkeznek. Azóta évek teltek el, semmi visszajelzést nem adtak. És remélem már nem vagyok az adatbázisukban, mert már rég elkeltem azóta. :-DDDDD
süti beállítások módosítása